Thursday, July 28, 2005

20 minit yang traumatik

bismillah. alhamdulillah hari ni saya exam. baru je tamat. terus ke cc. sebenarnya sudah lama tak bertamu ke sini melainkan jika ada tugasan. apatah lagi memikirkan jangka masa dalam posting yang agak menyesakkan. semalam kertas teori. 2 kertas. MCQ dan PMP. sebenarnya kawan saya telahpun memberitahu saya supaya membaca tajuk tersebut dengan bersungguh2. memang keluar pun. walaupun soalannya tidak sebegitu sukar tambahan saya mendapat aura teman tapi saya tidak menjawab soalan itu dengan baik. saya sedikit kesal tapi saya sudah letih untuk menangis. saya cuba sedaya upaya untuk melakukan yang terbaik.
emm kami de kes pendek yang mana setiap pelajar dikehendaki memeriksa seorang pesakit dalam tempoh sepuluh minit, mepersembah dan memberi diagnosis. memang mendebarkan. setiap pelajar akan diberi 2 kes. jadi masa yang diperuntukkan bagi seorang pelajar adalah 20 minit. memang traumatik. masa tu kita akan berdepan dengan pemeriksa secara direct. sukar digambarkan perasaan masa tu. klau dapat pe yang sepatutnya memang lega. tapi klau tak... Allah sahajalah yang tahu pe yang akan terjadi seterusnya.
kan bagus jika saya dapat melupakan pe yang telah terjadi semasa exam tadi. malangnya bukan semudah itu untuk melupakan perkara yang tak menggembirakan sebab ulang tayang pasti akan berlaku dalam tempoh sehari dua ni. mengingatinya terlalu menyeksakan...
Ya Allah permudahkanlah bagiku urusan duniaku
dan permudahkan lah jua urusan akhiratku...Amin

No comments: