Thursday, April 20, 2006

6 bulan lagi

alhamdulillah saya telah menjalani peperiksaan ikhtisas akhir pada bulan mac yang lepas. ujian yang saya rasakan paling getir dalam idup saya. tapi tak tahula bagi rakan2 yang lain. keputusan talah saya terima pada akhir bulannya. walaupun agak mengecewakan namun saya menerima dengan sebaik2 nya. mudah2an ujian kegagalan dalam idup saya membuahkan hikmah dan kebaikan pada masa hadapan.

tahniah kepada rakan2 yang telah berjaya... moga anda menjadi doktor muslim yang baik :)

meneruskan perjuangan pembelajaran lagi enam bulan sememangnya satu pengalaman unik kepada saya. saya tidak pernah mengulang pe2 posting sepanjang pengajian saya di sini. setakat ni alhamdulillah saya masih dalam tempoh menyesuaikan diri dengan penghidupan dan rakan2 yang baru.

saya tabahkan hati supaya saya dapat belajar denagn baik. sebenarnya waktu sebegini kekuatan dalaman amat penting. kami saling meluahkan perasaan saat pertama kali bertemu setelah diberitahu tentang keputusan kami. hasilnya kami sudah dapat menerima segalanyanya dengan ati yang redha...

kepada mak dan ayah
maafkan saya kerna mengecewakan harapan.
namun sebenarnya tanpa mak dan ayah saya tidak bisa berdiri lagi untuk menghadapi dugaan dan ujian
doakan saya berjaya pada percubaan kali kedua
saya yakin kami mampu merealisasikan impian ni 6 bulan lagi

No comments: