Wednesday, July 26, 2006

telalu banyak...

alhamdulillah...baru sahaja selesai exam paediatric

dalam kekalutan saya membaca buku akhirnya saya berjaya menyudahkan rentetan 5 minggu di posting ni. Dengan iringan sebak dalam solat saya gagahkan diri supaya selalu tabah dengan ujian. Saya memohon belas Mu Tuhan agar sentiasa memudahkan perjalanan yang berat ni.

Kesempatan yang saya dapat tatkala berjauhan dengan suami, lebih saya rasa terisi dengan kalimah menghitung rindu kepada Allah.Sungguh..kesempatan saya terbatas.Saya terlalu sibuk dengan dunia sehingga lupa bahawa dunia ni cuma persinggahan.Ampunkan saya duhai Tuhan..berikan daku kesempatan menghirup damai dalam amalan di sepertiga malam.

Terlalu banyak ingin saya lakar sewaktu di kejauhan. bila kesempatan mencoret, idea saya jadi buntu. Sebenarnya apa yang ingin saya katakan saya terlalu rindukan keluarga. saya rindukan ibu dan rumah. ibu yang selalu memahami dan selalu risaukan diri ni. agaknya saya belum dapat menyesuaikan diri dengan suami selepas berkahwin. bukan saya bermaksud apa2 malahan suami saya terlalu mengambil berat dan menjaga saya dengan baik. saya balik ke rumah mentua bila ada kesempatan. kadang2 jika dua tiga hari tidak bertemu suami, saya sanggup balik walaupun akan tiba di rumah sewaktu tengah malam. melihat mentua menunggu dan memasak untuk saya membuatkan saya sebak dan terharu. seharusnya saya yang menjalankan tugas itu untuk suami tetapi saya tidak mampu kerna kesuntukan waktu. hari2 tertentu saya perlu menjalani ujian dan perlu menumpukan perhatian kepada pelajaran. berada di sana membuatkan saya serba salah. saya harus buat yang macammana supaya keluarga itu memaafkan saya.?saya perlu macammana supaya mereka sayangkan saya?

maafkan saya untuk semua kelemahan ni

pohon yang menongkah ke atas takkan kukuh bertapak tanpa akar yang jauh menjalar ke dalam tanah. tanpa teguran dan kasih sayang saya takkan mampu melangkah...

No comments: