Thursday, August 05, 2004

cuti yang singkat

bismillah, cuti yang singkat ini sukar sekali aku memanfaatkan sebaiknya dengan mentelaah buku kerna aktiviti harian ku selalunya dipenuhi rutin melayan anak buah, menonton tv dan mengemas. selebihnya lebih kepada berehat dan tidur. harap aku mampu menjadi lebih baik setelah apa yang aku lalui di posting psikiatri. aku terserempak dengan an seolah2nya mahu aku meleraikan kekeliruan aku dan dia. dan dalam kesempatan itu aku memberitahu aku tidak kisah dengan cd yang dia pinjam atau dengan apa yang dia beritahu aku pada tempoh hari. aku cuma mahukan hubungan persahabatan dan ukhwah antara umat ini tidak putus kerna soal perasaan. sempat pula memberi nasihat dan saling bertukar pendapat. tak kisah biar apa pun yang orang lain perkatakan...tetapi andai itu aku rasakan terbaik pasti itu yang aku lakukan. kan tidak layak aku menilai seseorang melalui zahir atau masa lalunya. aku jua punya masa lalu yang tidak semanis mana. lantas mengapa pula kita menjadi seorang pengkritik?

No comments: