Saturday, September 11, 2004

maaf yang ikhlas

dari suara hati sahabat yang amat menyayangi...
pabila sahaja kau meluka hati orang yang amat menyayangi mu sebenarnya amat tajam sekali lukanya kerna aku tentu sahaja tak mahu kau turut terluka...
oleh itu sering sahaja kau lihat aku terdiam bila mendengar kau berbicara.
kerna andai aku menghamburkan kata2 aku amat2 pasti sudah tentu isi nya sudah mampu untuk meruntuhkan persahabatan kita.
dalam kau berduduk2 dan mengatakan isi kononnya mahu menjaga perasaan manusia sebenarnya kau hanya berpura2.
isi kau tetap memaksudkan yang berlawanan.
dan aku yang mendengar umpama manusia dayus melepaskan kau berbicara sedemikian seolah2 aku tiada langsung kuasa untuk menahan perkataan pahit yang keluar dari bibirmu yang manis.
jangan lah dikau lupa, teman.
setiap bicara mu itu pasti ada perhitungannya kelak...
maafkan aku kerna tak mampu mengatakannya dengan berdepan
kerna aku ini manusia lemah...

No comments: