Thursday, July 29, 2004

bilal...oh bilal

bismillah. aku exam hari selasa. orang dapat hari yang sama adalah shafinaz dan bebudak grup Prof Maniam. aku pun datang lah awal pukul 145 dah dok depan wad. ingatkan bleh lah dapat patient yang menjadi pujaan hati sekurang2 nya dah tau diorang diagnosis apa... dah pkul 215 Dr Wan punya muka pun aku tak nampak lagi. at last datang juga dr tu. lepas dah bagi kes untuk shafinaz 'clerk' tinggallah aku. aku pun tunggulah dr nak bagi kes apa... sekali tu dr bergerak ke male ward. aku betul2 gelabah sebab aku tau patient kat sana suma tak stable lagi. aku doa dalam hati patient kat sana suma refused. blehlah aku shift ke female ward balik. sampai kat depan male ward dr suruh aku tunggu je kat situ sementara dia approach patient tu. aku pun tanya lah penjaga wad kat situ dr approach kes apa? "bilal". aku terus gelabah sebab satu aku tau masa dulu senior penah nak clerk dia tapi dia tak stable lagi. "ok after this u clerk this patient for one hour. i'll be coming later." lembut je dr wan cakap." is he ok, dr?" tanya aku ragu2. "ok"...nak nangis aku sebab patient ni substance induced psychiatric problems. pulak tu afro-american dan aku sorang je yang dapat kes ni...satu2 nya...tapi lepas je start rapport ok je mamat afro american ni. dah jadi cam member lak. siap ucap good luck lagi...tapi klau aku ingat balik masa first day dia dimasukkan, aku pasti tak bleh lupakan mata dia yang terbeliak besar memandang kitorang. nak cakap apa perasaan kitorang?SERAM!!!

No comments: