Monday, March 28, 2005

patut kah berehat?

bismillah. jumaat lepas baru sahaja saya menamatkan posting orthosurgery. posting terakhir saya dalam tahun empat ini. malahan ibu turut pelik pabila saya meminta untuk pulang ke rumah jumaat lepas. dia bertanya adakah saya telah habis exam. saya mengatakan bahawa saya bukan sahaja telah habis exam malahan cuti saya telah pun bermula. selama dua bulan pula tu. itu termasuk lah juga posting elektif yang akan saya lakukan di HTAR. disebabkan posting itu saya tinggal di rumah jadi ia dikira sebagai cuti. cuma patutkah saya memperlakukan cuti saya seperti cuti selayaknya. kerna selepas dua bulan berlalu saya akan memasuki era kemuncak dalam pembelajaran saya. semua tanggungjawab selaku seorang pelajar sudah patut mampu dipikul dengan sebaiknya. adakah saya akan sebagus itu? dan sudah bersediakah saya? sulit memikirkannya buat masa ini.
gembira sebenarnya pabila ada masa untuk bersama dengan keluarga. saya merancang untuk cuti2 malaysia. emm tapi kemana ya. kelantan telah bebrapa kali saya jejaki. sampai dah hafal setiap jalan. itupun adik saya masih tidak bosan untuk menyusurinya semula. katanya ingin membeli belah. saya mencadangkan kita pergi melihat pantai. cuma setelah peristiwa tsunami tempoh hari menjadikan kami berhati2 untuk berada dekat dengan pantai. alah itu kan semua kuasa Allah. jadi lantaran itu menjadikan kami selalu bertawakkal dan berserah diri dalam apa jua urusan dan keadaan.
smoga kita menjadi yang lebih baik setiap hari
smoga kita dapat mempelajari sesuatu dari pengalaman hidup
kecewa untuk seketika tidak mengapa
asalkan kita mampu tuk bangun semula
yang penting adalah penghabisannnya
dengan apa cara sekalipun
kejayaan tidak akan datang dengan mudah... :)

No comments: